HTC Telefonlara Root Yapma


HTC Telefonlara Root Yapma
HTC Telefonlar Nasıl Root Edilir

Bugün sizlere ''HTC Root Yapma'' ''HTC Telefonlara Root Yapma'' ''HTC Telefonlar Nasıl Root Edilir?'' gibi konuları anlatacağım. Root'un ne olduğunu anlatarak zaman kaybetmek istemiyorum.Zaten yapacağımız işlem bir hayli uzun.Çok merak ediyorsanız buraya tıklayın.
Not:Bu işlem düşük bir ihtimalli de olsa riskli bir işlemdir.Eğer telefonunuza bir şey olursa sorumluluk kesinlikle 1 gram bile sorumluluk kabul etmeyeceğim fakat bir şey olursa elimden geldiği kadar yardımcı olacağım.
Not2 : Bu olay sonucunda garantiniz gidecek fakat endişelenmeyin garantinizi kolay bir şekilde unroot yaparak  GERİ ALABİLİRSİNİZ.
Eğer bunları kabul ediyorsanız başlayalım.
Root olmak için gerekli işlem olan S-OFF olmakla başlıyorum ilk önce:
1.İlk önce telefonun seri numarasını bilmemiz lazım öğrenip bir yere not edelim.Seri numarasına bakmak için Ayarlar-Telefon Hakkında-Telefon Kimliği altındaki Aygıt Seri Numarasına bakın.
2.Telefonunuzun 'Hızlı Açılış'ını kapatın. Ayarlar>Güç>Hızlı Açılış’ın tikini kaldırın.
3.Usb Debugging(USB Hata Ayıklama)yı aktif edin. Ayarlar>Uygulamalar>Geliştirme>Usb Hata Ayıklama tikini işaretleyin.
4.HBoot versiyonunuzu da bir yere not etmeniz lazımm.Telefonunuzu kapatın,ses kısma tuşuna basılı tutarak açma düğmesiyle cihazı açın bootloder moduna girin.Üstte 1.17.00 la devam eden numarayı bir yere not edin.
5.Bilgisayarınızda Htc Sync varsa kaldırın.
6.Şimdi şu adrese gidin,gitmek için tıklayın.(Adrese gitmek için tıklayın yazan yazıya tıklayın ve karşınıza çıkan sayfada sağ üstte 5 saniye sonra çıkacak reklamı geç butonuna basın.)
Buradan 'Download for Windows'a basın, bir pencere çıkacak buraya cihaz modelini az önce kaydettiğiniz Hboot versiyonunu ve seri numaranızı girin.Generate e basın ve size verdiği numarayı kaydedin(büyük harf küçük harf duyarlılığına dikkat edin).Bu esnada downloader için de soracak dosyayı bilgisayarınıza kaydedin.
7.Şimdi indirdiğiniz zipi açın.Cihazınızı bilgisayara bağlayın(Notebook tavsiye edilir.)Cihazı Htc Sync modunda bağlayın.
8.Açtığınız dosyada revolutionary.exe dosyasına çift tıklayın.Bir süre sonra dosyayı indirirken yazdığınız numarayı isteyecek dikkatlice girin.İşlem başarılı olursa sonuda CWM yi yüklüyim mi diyecek siz N ile hayır diyip geçin.İsteğe bağlı Y diyip yükleyebilirsiniz ama bazı cihazlarda hata vermiş.
İşlem tamam ise S-Off olduk.Eğer yanlış giden bir şey olduysa maddeleri tekrar uygulayın.
Şimdi ise root olmak;
1.Öncelikle root dosyasını şuradan(Adrese gitmek için şuradan yazan yazıya tıklayın ve karşınıza çıkan sayfada sağ üstte 5 saniye sonra çıkacak reklamı geç butonuna basın.)indirip hafıza kartımızın ana dizinine kopyalıyoruz.
2.Cihazımızın hızlı açılışını yine deaktif yapıyoruz.Yine cihazımızı kapatıp bootloader ekranına geliyor bir süre bekliyoruz.
3.Menüde recovery yazıyorsa ses açma-kapama tuşları yardımı ile recoverynin üstüne gelip açama tuşu ile recoveye giriyoruz.
4.Şimdi CWM menüsü açıldıysa;
Ses açma kısma tuşları yön tuşları, on-off butonu ise seçim tuşu olacak.Bir üst menü için go back kullanılacak cihazı açmak içinse ana menüde reboot system now'a tıklayacaksınız.
Bu aşamada önce yedek alabilirsiniz.Bunun için Backup & Restore menüsüne girerek backup diyeceksiniz.
5.Şimdi ‘install zip from sdcard’menüsünden, "Choose zip from sdcard" deyin.
7.Hafıza kartınızın ana dizini çıktı şimdi ortaya buradan "su-2.3.6.3-efgh-signed.zip"i seçin
8."Yes - install su-2.3.6.3-efgh-signed.zip" görünür ekranda üzerine gelip onaylayın ve bir süre bekleyin işlem bitince ‘’completed’’ yazısı görünür ekranda sırasıyla ‘’go back’’ ve ‘’reboot system’’
Artık root oldunuz.

HTC Telefonlara Root Yapma

50 yorum:

  1. Eline koluna saglik güzel ve ayrıntılı bir anlatım olmuş teşekkürlerrr

    YanıtlaSil
  2. @Adsız
    Asıl güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Biz kullanıcılar için sarfetmiş oldugunuz emege gerçekten teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. @Cebrail Arslan
    Ne demek biz teşekkür ederiz.İşinize yarıyorsa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  5. download for windows a tıklayıp açılan pencereye hboot numarsını yazamıyorum. Orada sadece 5 adet farklı hboot no var. Ama benim cihazdaki farklı ne yapabilirim? benim cihazdaki hboot :1.27.0000

    YanıtlaSil
  6. @Cebrail Arslan
    Cihazınız nedir?

    YanıtlaSil
  7. @Cebrail Arslan
    Hocam bu yazıyı zaten sizin cihazınız için yazdık,internette aradığım tüm kurulumlarda 1.27.00 yok.1.17.00 var,emin misiniz 1.27.00 olduğuna?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berk bey sizin söylediginiz adımları aynen uyguladım ve dediğim gibi hboot no 1.27.00 ben de anlamadım nasıl olacak

      Sil
    2. vallahi tekrar tekrar adımları aynen uyguladım benim cihazın hboot no: 1.27.000

      Sil
  8. @Cebrail Arslan
    Sizin için biraz araştırma yaptım ve sonunda sizin hboot noya uygun root yolunu buldum.Bakmak için tıklayın

    YanıtlaSil
  9. Berk bey çok teşekkür ederim.
    uzun çabalarım sayesinde sizin göstermiş oldugunuz yollardan yola çıkarak sonunda telefonumun bootloader kilidini açtım. Yalnız izledigim adımlar hataya yer vermiyor çok dikkatli olmak lazım ve adımları tek tek dikkatlice yapmak lazım. Bunu 3 günde ögrendim ve geriye baktıgımda gerçekten çok kolay oldugunu anladım. Root yapmaya gelince; sizin göstermiş oldugunuz root yolunu tek tek uyguladım sonuna kadar ve olduda. Size birkaç sorum olacak: Birincisi telefonumu bootloader modunda başlattığımda hboot modunda s-on yazıyor bu normalmi yoksa hboot modunda s-of mu yazması lazım. İkinci sorum ise adımları sonuna kadar uyguladım ve herhangi bir sorun olmadı hatta yedekleme bile yaptım. Cihazın root olup olmadıgını nasıl anlarım yardımcı olursanız sevinirim. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  10. @Cebrail Arslan
    S-on mu s-off mu olmalı tam olarak bilmiyorum.Şu program ile root olup olmadığınızı kontrol edebilirsiniz.İndirmek için tıklayın.

    YanıtlaSil
  11. Htc 8s imide bu yolla rootlayabilirmiyim

    YanıtlaSil
  12. @yasin berktas
    Bilmiyorum fakat htc cihazlarda %80 bu yöntem işe yarıyor.

    YanıtlaSil
  13. İyi günler anlatım çok iyi olmuş. Merak ettiğim bir soru var Htc Butterfly için sense5 güncellemesini Ota olarak alamadım hala. Şimdi bu yolla root yapsam Ota güncellemesini rootluyken alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  14. @Adsız
    Htc güncellemeleri hakkında hiç bilgim yok,maalesef yardımcı olamayacağım.Kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil estağfirullah. Başarılar dilerim..

      Sil
  15. @Adsız
    Güzel dilekleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Benim htc desire s cihazım var telefon htc yazısı cıkıyor ve sonra siyah ekran olup daha acılmıyor bunu root yaparak düzeltebilirmiyim aslında root denedim ama yapamadım yada olmuyor. boot sayfasında s-off yazdıgı icin direk zipli dosyayı indirip recoverye girdim fakat yine siyah eekrana gecip öyle kalıyor yardımcı olursanız cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  17. @Sefa Tuysuzz
    Brick olmuş sanırım cihazınız,root olamassınız şu durumda.

    YanıtlaSil
  18. Bi çözümü varmıdır telefonumu 3 aydır kullanamıyorum her yolu denedim ama bu işi bilen sayılı kişiler var galiba siz belki yardımcı olabilirsiniz?

    YanıtlaSil
  19. @Sefa Tuysuzz
    Ses açma-ses kapama ve power tuşuna basın,recovery moda gireceksiniz.Girdiğiniz zaman çıkan yazıları söyleyin,ben yapmanız gerekeni söyleyeyim.

    Neden direk söylemiyorsun derseniz her cihazda bu modun seçenekleri farklı o yüzden şu an desire s'te modun nasıl olduğunu bilmiyorum.Siz çıkan yazıları söylerseniz gerekli işlemi anlatırım.

    YanıtlaSil
  20. recovery 'e tıkladığım zaman htc yazısı geliyor ve siyah ekrana geçiyor şuan tekrar denedim recoveryden sonra htc yazısı cıktı ve daha sonra ünlem telefon simgesi cıktı? ve telefon sarjda almıyor sizin dediginiz gibi brick olmuş olabilir.. :(

    YanıtlaSil
  21. @Sefa Tyszz
    Hata bende,size yanlış söyledim.

    Ses kısma ve power tuşuna basacaksınız.İşte o zaman recovery ekranı açılacak.

    YanıtlaSil
  22. Tamam ses kısma ve power tuşuyla yapıyorum recovery sekmesine tıklıyorum ve dediğim gibi gibi htc yazıp siyah ekrana düşüyor.

    YanıtlaSil
  23. @Sefa Tyszz
    Brick olmuş o halde,sitemizde
    ''Brick Olan Telefonu Kurtarma''
    diye bir makalemiz mevcut.Arama yerinden aratarak burabilirsiniz.

    Oradaki yöntem belki sorununuzu halledebilir.

    YanıtlaSil
  24. arkadaşlar benim bi sorum olacak telefonum yutr dışı ve ımei klonlama yontemıyle TÜRKİYE de kullanılıyor root yapmam bi sorun teşkil edermi yani root larsam çakma imeili telefonumun imei kaydı silinirmi ??? yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekürler ...

    YanıtlaSil
  25. @Adsız
    Olabilir,rootlamanızı önermiyorum.
    Ancak normal imeili telefonlarda böyle bir sorun olmaz.

    YanıtlaSil
  26. benm hboot 1.09.0099 napcam ben ag

    YanıtlaSil
  27. benim telefon modelimde görünmüyor listede htc cha cha

    YanıtlaSil
  28. benim hboot kilidi 1.55.0000 cihaz htc one m7
    amerikadan aldım
    cihaz t-mobile firmasından

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar Berk Bey dediginiz gibi yaptik ama hboot 2. 02. 0002 cikiyor.o download ekraninda da hboot versionu sadece iki sekilde var ama benimki yok.Telefon modelim desire s. Ne yapabiliriz? AYrica yurtdisinda yasiyorum ve telefonu yurtdisindan aldiom bi sorun olmaz di mi? S'md'den tesekkurler.

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar Berk Bey. Nasilsiniz? ilk olarak dedikleriniz yaptik ama bizim h boot 2.02.0002 cikiyor. Ve download yaptigimiz yerdeki seceneklerde iki adet hboot var ama bizimki yok. Nasil bir yol izlemeliyiz? ayrica yurtdisinda yasiyoruz ve telefonu guney afrikadan aldik bu bir sorun teskil eder mi? Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  31. @ahmet hilmi meydan
    Afrikadan almanız bir sıkıntı çünkü bunu türkiyede satılan modeller de denedik. Afrikada ne yapmışlar bilemem size şimdi yardımcı olmaya çalışmam da saçma olur zira cihazınız bozulabilir.

    YanıtlaSil
  32. Acaba bütün htc telefonlar için geçerli mi benim telefonum htc desire 601

    YanıtlaSil
  33. HBOOT 1.09.0099 ve HTC Wildfire S A510e için bu hboot numarasına yakın bir boot numarasıda bulunmamakta.listedeki Wildfire S bootu 1.01.001 olarak girilmiş.sıraladığınız işlem listesi yapılıp htc sync ile bağlantı kuruldu fakat 1.01.001 e göre verilen keyi siyah ekranda girmemle ekranın kaybolması bir oldu.sonuç olarak recorvery modda açtığım ekranda S ON yazmaya devam etmektedir.

    YanıtlaSil
  34. Hboot 1.13.0000 ben ne yapmalıyım? Htc cacha

    YanıtlaSil
  35. bir sorum varda benim telefonum HTC One S ve s3 işlemcili öncelikle bu rom uygulanabilir mi ve cihazımda hafıza kartım yok ne yapabilirim Rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531065

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu onlara sormalısınız :)

      Sil
    2. tamam teşekkür ederim ederim site yabancı olduğu için korktum açıkçası biraz :) peki sd kart girşim yok nasıl yapabilirim root bölümünü??

      Sil
    3. sd kart almanızı öneriyorum 20 tl bir şey zzaten kafanız rahat olur hem :)

      Sil
    4. yok abi yanlış anladın htc one s de arttırılabilir hafıza desteği yok yani hiç takılmıyor :) nasıl yapabilirim?

      Sil
  36. Lütfen yardım eder misiniz nasıl yapabilirim çok fazla bilgim yok android hakkında .. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dahili hafıza ne kadar 16 gb vardır o halde telefon hafızasına atarak da yapabilirsiniz eğer öyleyse.

      Sil
  37. Telefon modelim Htc butterfly x920e , İnternet sitesine kadar geldim ancak modeli seçemediğim için hboot ve seri no giremiyorum yardımını rica ederim.

    YanıtlaSil

-->