Custom Rom Nedir?


Custom Rom Nedir?
Custom Rom

Bugün siz değerli ziyaretçilerimle ''Custom Rom Nedir?'' ''Custom Rom Nasıl Yapılır?'' ''Custom Rom Nasıl Kurulur?'' gibi konulara değineceğim.Bugün sitemde bir arkadaşın bana sorduğu bir soru üzerine costum rom'un ne olduğunu buradan yazarak tüm bilmeyen kişileri açıklamak istedim.

Custom Rom Nedir?
Costum rom,resmi rom'dan farklı olarak,telefonu çıkaran firmanın değil de bir kişinin çıkardığı yazılımdır.Örneğin benim telefonum Samsung Galaxy S3 olsun ve ben gidip arkadaşım Ali'nin çıkardığı android yazılımı cihazıma kurdum.İşte Ali'nin çıkardığı yazılım ''Custom Rom''dur.Resmi rom da samsung'un çıkardığı yazılım güncellemesidir.

Custom Rom'un Yararları
  • Custom romlar,normal romlardan farklı ek özellikler taşırlar.
  • Kaliteli Custom Rom'lar ile,resmi romlara oranla 5 kat daha yüksek performans alabilirsiniz.
  • Örneğin resmi rom'da en son Android 4.1 çıktı ise,Custom Rom'da Android 4.3 bile çıkmış olabilir.
  • Resmi romlar çoğu zaman boş ve gereksiz olurlar.Telefon sahibi 5 rom çıkardı ise sadece 1 tanesi tatmin edici seviyededir fakat Custom Rom'da çeşit sınırsızdır.
Custom Rom'un Zararları
  • Custom Rom kullandığınız telefonunuz olur da bozulursa garanti ''Bu benim rom'um değil,git telefonu Ali'ye ver o düzeltsin'' der.Sorumluluk kabul etmez ve hiç bir hak talep edemessiniz.
  • Custom Rom kurulumları çok karışıktır,ben bile Custom Rom kurmaktan çekinirim,çok uzun adımlar vardır ve bu adımlardan bir tanesini bile yanlış yapmanız,cihazınızın sonunu getirebilir.
  • Custom Rom'ların bazılarında cihazınıza oranla çok daha yüksek performans eklenmiştir ve cihazınız bu performansı gösteremeyecek seviyededir.Örnek olarak cihazınızda ilk aldığınız halinde 1ghz işlemci varsa,costum rom bu işlemciyi 1.8 ghz yapıyorsa cihazınız 5 sene bozulmadan gidecekse ömrü 2 sene civarına iner.
  • Herkes işinin ustası değildir lafı bu konuda geçerlidir.Amatör bir kişinin romunu kullanırsanız cihazınız bozulabilir yada memnun kalmayıp orjinal roma geri dönmeye çalışabilirsiniz fakat geri dönme işlemi sanıldığı kadar basit değildir.
Uzun lafın kısası,eğer bu işlerden çok fazla anlamıyorsanız sakın Custom Rom işine bulaşmayın.Bu işin ustasıyım diyorsanız bir kez düşünmek yerine Custom Rom kurmadan önce iki kez düşünün.

Custom Rom Nedir?

2 yorum:

  1. bence rom kurmak ve orijinal roma dönmek çok da zor değil insan yapa yapa alışıyo.

    YanıtlaSil
  2. @Adsız
    Evet tecrübe o kadar ucuz değil fakat ben korktuğum için şu ana kadar hiç costum rom kurmadım.Orjinal rom candır :)

    YanıtlaSil

-->