Android Uygulamaları Direk SD Karta Kurma


Android Uygulamaları Direk SD Karta Kurma
Android Uygulamaları SD Karta Taşıma

Merhaba arkadaşlar bugün sizlere ''Android Uygulamaları SD Karta Kurma'',''Android Uygulamaları Direk SD Karta Kurma'',''Android Uygulamaları SD Karta Yükleme'' ve ''Android Uygulamaları SD Karta Taşıma'' işlemlerini nasıl yapacağınızı en ince ayrıntısına kadar anlatacağım.

Android cihazlardaki en büyük problemlerden biri dahili hafıza miktarının kısıtlı olmasıdır. Kurduğumuz her uygulama bu bellekte tutulduğundan bir süre sonra bellek yetersiz kalmaya başlayacaktır. Bundan kurtulmanın yolu elbette uygulamalarımızı SD kart üzerine kurmak olacaktır. Normal bir şekilde uygulamayı SD kart üzerine taşımak mümkün olmuyor.

Gereken dosyaları başta indirmelisiniz.
Bu adresten Android SDK‘yı indirin.
HTC marka telefon kullanıyorsanız bunu indirin.
Samsung marka telefon kullanıyorsanız bunu indirin.

İşte indirip kurulum işlemini yaptıktan sonra yapmanız gerekenler:

  • Telefonu "USB hata ayıklama bağlı" olarak bilgisayara USB kablosu ile bağlayın.

Android Uygulamaları Direk SD Karta Kurma
  • Başlat->Çalıştır->’cmd’ yazalım.

Android Uygulamaları SD Karta Kurma


  • Burada SDK’nın kurulu olduğu yol yazılacaktır. Burada D’de kurulu olduğu için D: sürücüsü dizini seçilmiştir. 


  • Komut satırında, yukarıda ki gibi girdikten sonra aşağıdaki komutu girin.

adb shell pm getInstallLocations

Android Uygulamaları Karta Taşıma

  • Komutu girdikten aşağıda ki komutu da girelim.

adb shell pm setInstallLocation 2

  • 2 yazılmasının nedeni SD kart olmasıdır. Eğer ki bu işlemden cihazınız memnun kalmaz veya başka bir sebepten dolayı eski haline getirmek isterseniz yine aynı işlemi yapıp 2 yerine 0 yazmanız yeterli olacaktır.


Artık işleminiz tamamlandı. İşte cihazınızda görünecek ekran bunun gibi olacaktır.
Android Uygulamaları SD Karta Taşıma


Video ile anlatım :

Android Uygulamaları Direk SD Karta Kurma

20 yorum:

  1. programı kuramadım indirdim rar olarak indi dosyaları çıkardım içinde sd manager var tıklıyom açmıyor yani proq kuramıyom

    YanıtlaSil
  2. @erdinç Punar
    Anlamadım? Biraz daha açar mısınız?

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım bende sony xperia L var uygularım uygulamasına sorun yok ama cihaz daha 2 haftalık bende .. garanti kapsamından çıkartır mı bu işlem cihazı ?

    YanıtlaSil
  4. @Tuğberk Akbaş
    Ben rootlu cihazda denedim,rootsuz cihazda oluyor mu bilmiyorum.Deneyin ,çalışırsa da sorun olmaz,çalışmassa da :)

    YanıtlaSil
  5. program pc ye kurulmuyo
    sdk manager a tıklıyorum ama açılmıyo bile

    YanıtlaSil
  6. @Bilal Acun
    Bilgisayarınız nedir? Windows 7, 8, apple?

    YanıtlaSil
  7. tekrar telefonu kurmasını istedigimizde hangi işlemi yapmamız lazım ?

    YanıtlaSil
  8. @buğra akşahin
    Gerektiği zaman bakarız :)

    YanıtlaSil
  9. Bulmuyor o 1:00 dan sonraki işlemi.

    YanıtlaSil
  10. harfiyen uyguladım olmadı

    YanıtlaSil
  11. hocam mesala yapamadık cihaz ile ilgili bir sıkıntı olmaz deme arıza felan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En fazla taşımaya çalıştığınız programda sorun olur cihaza bir şey olmaz :)

      Sil
  12. whatsapı taşımayı becerdim ama facebook hala taşınmadı maalesef :(((

    YanıtlaSil
  13. adb yi acamıyorum berk kardeş bi yardımcı ol :(

    YanıtlaSil
  14. Hocam HTC için linke tıklıyorum, sayfa görüntülenemiyor.

    YanıtlaSil
  15. Arkadaslar buradaki komutu kopyala-yapıstırla yapınca kac kez denedim olmadı. halbuki enter'ı basınca yukarıdaki gibi komut satırında upuzun acıklamalar cıkıyordu oldu sanıyordum ama olmuyormus komutu kendim elle yazdım oldu enteresan
    adb shell pm set-Install-location 2

    YanıtlaSil
  16. Kardeş ben avea intouch 4kulaniyorum acaba bunada olurmu cvb yazarsan cok sevinirim

    YanıtlaSil
  17. Kardeş ben avae intouch 4 kulaniyorum acaba bu programda buna olurmu

    YanıtlaSil

-->